Wednesday, October 12, 2011

Henset Baru VS Medical Check

Tags

Errk...xtau cane nk memulakan post kali ni...tp xpela..aku mulekan dengan Bismillahirrahmanirrahim...Assalamualaikum kepada sidang pembaca sekalian alam.. semalam..aku tepakse berkerja separuh hari dek kekalutan puan aniesah untuk menyiapkan medikacekap untuk skola die...banyak benor mende kene wat...tensen aku...

so smlm..aku balik kol 12.30 tghari...waktu rehat aku le tu...ingtkan wat medikalcekap ni kejap je...rope2 nye sampai ke petang...tepakse call bos mintak half day...yang paling xleh bla...aku g 4 klink kat area gelang patah tu...ade ke die kate kalo nk test urine sume..blood test...amik masa sampai seminggu...wadapet...gile ke ape..aku wat kat swasta sebab nk cepat...kalo seminggu bek aku wat kat klink gomen jek..paling lama pon 3 hari je...sungguh tidak membantu klinik2 itu sume...so...puan aniesah pon sudah kalut...aku pon xtau le nk pk cane..die nk submit repot medikal tu minggu ni gak...pikir sane..pikir sini...

then terpikir la nk wat kat pusat kesihatan UTM...so rushing2 g klinik UTM skudai nu ha...jauh gak le..amik masa 30 minit gak le nk sampai sane...ngn ujan sepoi2 bahasa...mengakibatkan keretaku kotor...baru je basuh...haiiissh...masuk je pintu masuk UTM tu..tanye pakgad die...die pon bgtau le jalan situ sini...aku pon wat2 pandai le masuk lam tu...masuk2 xjumpe jalan...wakakkaa...then tanye le budak sorang...die bg jalan...last2 jumpe gak...parking kete sume....g kaunter...daftar...amik no...then bayar...RM90 der...tp alhamdulillah..result bole terus dapat ari tu gak..terima kasih pusat kesihatan UTM skudai...asalkan dtg sebelum kol 3.30 ptg...kalo lepas tu...harap maklum saje le..

cek sane..cek sini..xray sume...result dpt lam masa sejam jek...kol 4.20 da seap sume...so wadapet klinik len amik masa sampai 3 hari..seminggu...xpaham tol...berbicara tentang pusat kesihatan UTM ni...mmg superb kot kat sini...doktor pon sampai ade 7 org kot...aku tgk ade 7 bilik doktor...pastu sistem QMS die pon canggih...scan je no..pastu tettt....kua nama n giliran kite...canggih manggih le katekan...pastu sume kelengkapan ade sini aku tgk...ade klinik gigi...wad pon ade aku tgk...huhuhu...so kapade sape2 yang nk wat medical check dan memerlukan result dengan segere...segere la anda mengunjungi pusat kesihatan UTM skudai nu...kompem cepat...terima kasih sekali lagi pusat kesihatan UTM skudai..

eh jap...tajuk entri ade pasal tepon...lupe lak nk cite..ingatkan da abis cite td..hihihi....hurm...so mlm tu..puan aniesah kalut lagi,...xabis2 kalut die ni...tepon die rosak katenye....die kate sebab asiyah salu main...salahkan anak plak die ni..huhuhu...call2 dengar suara slow jek...huhuhu...aku nampak die dah tensen..so aku pon ckp suh beli tepon baru...bese nye kalo aku suh beli tepon...die xnak...nk menabung dlm ASB katenye...xmo membazir...tp mlm td die nk plak beli tepon...kaget aku seketika...da la duit aku da masukkan lam ASB sume..aiyak....



so aku ckp le suh die beli ngn duit die dulu..nanti aku ganti half...ahahahaha...so dlm kol 8 lebih..kua sevey2 henset kat pekan gelang patah....so ade la satu kedai tu..aku tgk ramai gile manusia...maybe banyak henset kot kat situ...masuk2...mmg banyak henset..n kedai tu tgh wat sales tuk samsung kot...

sevey2...die tgk henset nokia C3...tp ade yg seken...RM 220...so hold dulu...masuk dlm kedai..tgk sume henset samsung...aku suh die beli samsung mini galaxy..die xnak...mahal kate beliau...last die amik samsung corby II....xdela mhl sgt...RM 299 je...campo ngn sarung die...memori kad..330 sume..ok la kot...henset tu full touch screen..xtau le die pandai ke nk gune...so da bayau sume...balik umah...ingt nk beli nasi kat kedai..die xnak..dah kenyang kate beliau..maklum le..org beli henset baru..xsabar nk balik godek henset la tu..balik2 umah...die godek2..xpandai..nk tulis SMS pon susa...waahahaha...pastu ckp kat aku.." abg amik la henset ni, xreti la nk gune..bayar balik kat die"...aku pon...erk...apekehel...ade ke camtu plak...last2 die godek2 sampai bole...ala henset baru..mesti la...xtau lg function die cane...so hari ni die mulekan hari dengan henset baru...xtau le die pandai ke x nk gune kat skola tu...kang nk tulis 1 SMS pon makan mase 5 minit...huhuh...

so..begitula kesudahan cerita ini..sekian..timaseh..

2 comments

UTM mmg bgus.adik adku slalu ckp pusat perubatan dia ngalahkan spital swasta yg ade.mie,mu ingt x pusat perubatan canggih kt utem dolu2.kt cubic???hehe.besar kn..hahah

ahaahhaa...aku tabik spring kat pusat perubatan UTM skudai tu...kalah spital swasta der...kalo pusat perubatan UTeM kat cubic dulu tu...tu mmg terlebih canggih manggih wei..aku kagom dan kaget...ahahaha...