Friday, October 30, 2009

suka suki perantauan (episod: seminggu tidur dalam kerete)

Tags

Assalamualaikum

Terlebih dahulu aku mintak maap la eh..semalam aku xleh nk sambung citer aku..ade kije kene seapkan..wat freelance kecik2 ni camni le..dah client suh seapkan..kene la seapkan..kalo x kecik ati client lak..so malam ni aku berkesempatan nk menulis lg..senanye malas nk tulis..tp kalo xtulis blog ni..ape lg yang aku bole wat..bosan gak..xkan la nk cet je kije..huhuhu..

ok pembaca2 sekalin(cam ayat majalan siswa) plak..huhuh..meh aku sambung cite aku tuk kali ni..maybe ni la ending tuk cite sedih aku..hahaha..ni la n3 paling killer..memaparkan kisah duka seorang pujangga..wakakkaa..senanye aku ni suke melalut xpasal..so kepade2 sape2 yang rase malas nk bace..sile tutup browser anda..berbablik pade cite td..sekembalinya aku dari pulang berhari raya di kampung selama seminggu..dalam n3 sebelum ni aku ade tulis samada aku kembali atau x ke rumah yang mistik tu..jawapannya adelah TIDAK SAMA SEKALI..aku tinggalkan sume brg2 aku yang ade kat umah tu...aku ade g amik barang skit, tp banyak barang aku tinggalkan kat sane..xsanggup aku nk gunekan lg..antara barang2 yang aku tinggalkan adelah meja kabinet, bantal(2 ketol), selimut, toto, pastu ade la kerangka almari..ahahhaa..pastu ade la lg barang2 lain yang aku tinggalkan..malas dah aku nk gune..takot terkene tempias mistik...

so episod pencarian umah telah bermula petang tu..aku carik punye carik umah..area beserah..balok..taman satelite, taman pelindung, sungai karang serta kampung2 berhampiran..sume umah kosong xde...adeyai..masalah btol..aku teruskan usaha lg..namun usaha aku sia2 sahaja..memandangkan jam pon dah dekat kol 7 malam..aku pon balik la ke sekolah..naseb bek la depan sekolah tu ade masjid..so aku mandi manda la kat masjid tu dengan senang hati..namun kesenangan hatiku ini tidak kekal lama..pas abis semayang maghrib, isyak sume..aku pon pk la..mane la aku nk tido malam ni..aku mmg xde choice langsung dah...so aku terpakse la tido lam kete..aku paking kete kat depan pondok pakgad skola tu..aku tido situ..peh..mmg sekse tido lam kete..xleh nk straightkan kaki, tido mmg xlena langsung...sekse gile idop..kejap2 terjage..kejap2 terjage..rase nak nangis pon ade., ngn panas lam kete lagi..namun aku kuatkan semangat..mungkin esok ade la umah tu..malam tu pon berakhir sampai ke pg..aku tido lam kete..bangun kol 6 pagi...g mandi kat masjid..nk tido kat masjid xleh..sebab masjid kunci..g le mandi awal2..takot sibuk ngn org nk semayang subuh lak...

besoknya plak..pas abis waktu skola..aku masuk kije kol 9pg..abis kol 4ptg..aku pon g la carik umah lg..harapan aku punah, aku kuciwa, hampa dan derita...sesungguhnya sungguh susah untuk mencari rumah sewe ataupun bilik sewe..aku terpakse mandi kat masjid lg..pastu malam tu tido lam kete lg...makin sedih lah aku mase tu..sungguh menyeksekan..tido kiri kanan sume xkene..paling kiri xkene..paling kanan pon xkene..xtau nk tido cane dah..sungguh mencabar kesabaran minda aku..kejadian aneh tido lam kete ni berlaku selama seminggu..bermula dari hari ahad, sampai ke ari jumaat...selama seminggu aku terpakse tido lam kete..ko bayang kan lah cane kete aku..ngn barang2 penuh lam kete..siap ade baldi lg dok kat seat belakang..baju2 , tuala sume aku gantung ngan hanger kat belakang..kete aku bagaikan "kereta rumah"...sungguh sedih melihat kereta aku diperlakukan sedemikian rupa..

Namun aku bernasib baik..ade gak la insan2 baik area sini yang pelawa aku dok kat umah die..tp aku tolak dengan cara baik..aku xnak menyusahkan org..aku susah xpe..asal jangan menyusahkan org jek..aku lebih rela tido lam kete dari tido umah org yang kurang dikenali..so disebabkan konvo..aku cuti ari jumaat...so ari jumaat aku balik ke melaka...kat melaka la dapat tido atas toto..tido berbantal, tido yang berkipas, tido yang nyenyak..mase tu la aku mendapat tido yang baik..selama seminggu, aku mendapat tido yang terokkk !!!!... sungguh aku xsangke..tido lam kete ni sungguh menyeksekan..

so dah ade kat melake..jumpe kwn2 sume..konvo same2..aku epi sangat2 mase tu..especially jmp kwn2 la..da lama xjmp kwn2..dah dekat setahun lebih..mcm2 cite ade... so bile dah selesai konvo sume..aku kembali la ke sekolah..perasaan tidak ingin membali ke sekolah menguasai tahap pemikiran waras aku..bukan aku.. xkan aku nk tido lam kete lg.. tp aku bernasib baik..terima kasih kepada Kak Normah yang sudi menyekan umah kakaknye pade aku..ekceli die xnak sewekan..sebab die nk renovate umah tu..so memandangkan die nk renovate umah tu tahun depan...aku bernasib baik la..sempat la aku sewe jap..tp tahun depan aku pon xtau nk sewe katne lak..adeyai...dan syukur juge kepade rumah ini..tiada gangguan mistik lg..aku bantai pasang mp3 ayat quran seminggu tanpa henti..amik ko..ahahahaahhahaha...

so..ini jela aku nk cite...kepade sesape diluar sane yang ingin mencoba untuk tido lam kete..silekan mencoba..sesungguhnya ia akan menguji tahap kesabaran anda..xcaye..coba lah.. and the moral of the story: Sile menghargai tempat tido anda..tilam or toto anda, bantal anda, selimut anda dan kipas or ekon anda..sesungguhnya tampa beliau..kite akan mengalami ketidak selesaan ruam lampin..huiuhuuhuu..

ok la..tu jek aku nk cite tuk kali ni...nanti len kali aku updet lg eh pasal aku kat sini..kepade pembace2 diluar sane..timekaseh kerane sudi bace post aku ni..walopon aku ni tulis post yang tah pape...tp xpe..asal aku puas ati..ahahaha...

ok la..jumpe lg eh di coretan yang akan datang..

sekian timaseh..


10 comments

bro fahmi.....
isk...isk...dah agak dah entry kali ni mmg sedih glerrr.....

aaaaaaaaaaa....

tidur dalam kete weh, bukan ade katil pon...kalo bawak unser or van ke, leh gak tdo selesa sikit (alihkan seat barisan kedua and ketiga tuh)

so sekarang tinggal umah sewa baru tu la ye??? oh ho!! bagus lah! at least bukan rumah yg TAK MAHU DISEBUTKAN TU...

entry ni happy ending, itu yg kte mahukan!!! ;D

huuu...epi ending la skit2..tp xbape epi sgt..gaji bln 9 masuk skit jer..sebab lapor diri lambat..shitto tol la..xpuas ati tetibe ngn gomen..

ape lagi?
gi la keje kat tv3!!!
muahahahahha =p

keskeskes..xmampu lg nk kije sane..sape la nk amik kije..bukan hebat pon..xde makne tv3 nk amik..ahahaha..

tah.. kalu kije tv3, kawen ngn aku sng.. leh dok umah bersebelahan ngn sri pentas.. ari2 leh g kije 5 minit sblm time kije.. pastu, beli rOti kt OU. tak men laa beli roti kt kedai runcit tmn tun tuu :P ekeke

sian mg.. kan ak nangis time mg cite kt ak psal ko tdO lam kete.. ssgguhnye ak terasa sedey kawan ak jd cani.. hhuhuhuwaaaaaaaaaaaaa!

:P

PERGH...!!!
Penuh dramatik...
Saba jer laa yer Mie..
Dugaan hidup..
Insaf aku bace kisah hidup ko nie..
hahak...

waaa kesiannya. Alhamdulillah ade tmpt tido yg selesa..dan ade rumah x berhantu. huhu.

pengalaman cani buat awk jadi matang fahmi. mst skrg dah xkuat mengamok cam dulu. ekekekeke.

rajin2 la cari rumah sewa. mst ade tu. tny org sume. x pon cari la dlm intenet. mane tau kot rezeki awk. doa mintak Allah permudahkan urusan k. good luck eviting!

to bend : ko nanges ke mase tu..xnampak pon ayer mate ko..

to kakwan: bagos la kakwan dah insaf..wahahaha..

to nurdy: dugaan idup yang menjadikan kite matang dan permai..huuhu..

tu la ko.. tak tgk ngn mata ati.. kan ak nangis.. mg suh stop.. jgn sedey2 lagi.. huh.. mg bkn igt mnde ckp ngn ak.. gitu ar.. dh ar..
selamat tinggal rOmeO!

ololololo..mu majok ke bend..adeh..