Monday, October 17, 2011

Cinta oh Cinta Part 1

Tags

CINTA...ape itu cinta... mengikut kate pakcik wikipedia, Cinta merupakan satu ukuran asas pengalaman manusia yang memberikan antaranya, perasaan kasih sayangtarikan, asas kemesraan dan keserasian antara perseorangan, rela berkorban untuk orang lain, perasaan tertarik dan hubungan kepada alam, benda hidup ataupun makhluk lain. Ia dapat ditunjukkan melalui perasaan,emosikelakuanpemikiranpersepsi dan sikap. Ia mempengaruhi, mendasari dan menetukan pola utama hubungan antara perorangan dan pengenalan diri.

itu mengikut kate pakcik wikipedia...tapi ape kata anda? Bercerita tentang cinta...meh la aku stori skit cite lame...cite dolu2 kate...zaman tok gajah dulu2..

  • Zaman sekolah rendah...darjah 3...
Masa aku darjah 3...aku bersekolah macam kanak2 lain gak...g skolah..balik skola...tapi masa dekat2 nk hujung tahun tu...ade cikgu praktikal masuk...peh..cun melecun abis cikgu tu...dan nk dijadikan cerita...aku bole syok kat cikgu tu...tangkap cintan abes...punye le sengal...skrg ni..aku pikir balik..rase nk lempang2 je muke aku sdirik..sungguh tidak matang saya masa tuh...tp kan...aku suke cikgu tu dalam senyap je...silent lover katekan..wahahaha...xleh bla..sebab ramai lg budak2 len minat kat cikgu tu...adeh...sengal gile kawan2 aku pon...cikgu tu ajar math aku rase...masa cikgu tu ngajar..sume wat muke bagos je..kunun bersemangat nk belaja..budak2 laki termasuk aku salu je wat2 xpaham ape yg cikgu tu ajar..masa wat latihan salu ckp xtau nk wat...then cikgu tu datang and ajar sorang2...sengal gile...tp aku rase cikgu tu perasan kot...sbb masa die ajar...sume sipu2 malu...caits...xleh bla...cikgu tu balik skola ngn bas maktab, so bile time balik skola..rela tu tunggu cikgu tu naik bas dulu..baru kitorang balik umah...sungguh kelaka...kisah cinta kami sekelas dengan ciktu tu berakhir bile cikgu tu abis praktikal..sangat sedih masa tu..wawawa...


  • Zaman UPSR..darjah 6
Aku ingat lg...masa aku darjah 6..aku suke sorang budak darjah 5...nama terpaksa dirahsiakan...hihihi..mane tau kot2 die bace blog aku..xpasal kantoi...aku salu lalu tepi kelas budak tu...lalu2 pastu intai die dalam kelas... tp aku xcakap pon aku suke die..mebi sebab aku ni pemalu kot.. sampai skrg pon pemalu kot..(ye ke?)...so sama macam dulu gak...aku jadi silent lover...sebab budak tu pon ade peminat lain gak...hot chick (anak ayam panas) kot budak tu kat skola masa tu... so tepakse la dipendamkan rasa cinta ini..ayat xleh bla...ade satu kali...aku nk anta kad raye kat budak tu..ahahaha...rase kelaka je sambil taip ni..da beli kad raye sume... tulis2... pastu pikir nk anta ke x.. last2 aku lalu depan umah die..masukkan dalam peti pos umah die... stok berani mati masa tu... sampai skrg aku masih terpikir..apesal aku xpos jek...aiyak...tp die xbalas pon kad aku... mebi die xtau kot dari sape..sbb aku xtulis nama...aku cume tulis peminat awak je..bapak skema ayat budak2... tapi sampai skrang aku masih kawan ngn budak tu.. dan sampai skrg juge die xtau aku yang anta kad raye kat die..sekarang die baru je kawin...Tahniah kepada beliau...

  • Tingkatan Satu, Cinta Sedikit Remaja
Masa mule2 masuk skola menengah... minggu orientasi kan...bese le budak2 skola rendah nk meningkat remaja...masuk skola...ade la kakak2 nk wat adik angkat la...cets..xleh bla aku rase...(sile lempang diri sebanyak 3 kali secara berirama)... tapi masa ni aku xde kakak angkat lg..budak baik le katekan.. muke bagus jek..suci murni..wahahaha...aku bukan nk cite pasal kakak angkat lg..ni cite pasal cinta ok..kakak angkat...next part aku story..ha... rase2nye dah dekat hujung tahun...aku mule2 kwn je ngn sorang minah ni..nama dirahsiekan..atas sebab2 keselamatan...(kang xpasal bini aku ngamuk)..huhuhu... xtau cane tibe2 bole kapel ngn minah tu...die bukan budak kelas aku...die kelas fes...aku kelas seken..xbape nk pandai lg masa tu... so kitorg pon kapel la...ala kapel budak2 skola..ape la sgt...xde pon nk kua dating ke ape ke..just jumpe..pastu wat2 muke senyum2 malu2 taik kambing....mmg rase sengal gile bile diingatkan balik... tapi malangnya..kisah percintaan kami hanya separuh jalan... "DIA CURANG DENGAN SAYA"...huhuuh... xtau le btol ke tidak...tp bese le..masa tu kan budak2 lg...xmatang...so aku dengar2 cite minah ni baik ngn sorg boy dak kelas die... so dengan perasaan jeles yang amat hebat...aku jumpe ngn die... dan dengan lantangnya aku memutuskan die...ahahahaha.... yer...rase sedih..tp nk wat cane..die curang...dan pas clash ngn aku..ari tu gak die kapel ngn budak tu...shettman... aku dipermainkan...aku insan yang lemah...huhuhu... dan begitu la berakhirnya kisah percintaan aku...fes love aku kot die ni...itu saje...sekian...timaseh....

** oit..aku da penat nulis ni...next time aku sambung lg..part 2 coming soon!


8 comments

waaaa....bestnya....sila sambung!!

-mazni perasan cun..-

erk..esok la mazni oi..aku penat nk nulis ari ni..esok luse aku sambung lak...huhuhu...

maklumla encik matmie kan ensem..mestila ramai peminat katakan..kang2..sampai habes bunga mak dia tanam dia kebas bagi mekwe2-makwe dia..hihihi..ini adalah cerita benar yang distorykan oleh mak mertua aku..sekian..

yang benar'
cik puan aniesah

ko ni mcm2la..jgn lupe citer pasal zafirah anak murid kesayangan ko..

erk....zafirah bukan anak murid kesayangan aku...tu buah hati dak pian...ahahaha...

ala xkn smpai skola menengah jee.
btul kate mazni. sile sambung! XD

-- syinteruuuuu 152 ---

hehe..lucu..vite la yg sekarang punyer plak:P

oh..nanti sambung eh..now bz sket..banyak kije...huhu...