Thursday, November 24, 2011

Cukup ke Kasih Sayang ?

Tags

Tadi, masa aku tengah2 carik bahan kat tenet...terjumpe la gambar ni... erk..menurut sumber yang aku baca tadi, gambar diatas mengisahkan tentang seorang kanak2 yang terlalu rindukan ibu nya...dan ibu nya telah tiada lagi..so dia lukis gambar ibu dia..then dio tido atas lengan ibu dia...sangat menyentuh hati...

Then aku pon teringat la kisah anak aku plak...kan bini aku pergi kursus 3 hari..so anak aku tinggal ngn aku jela...erk... anak aku baru berumur 10 bulan... masih kecil oke... so agak susah sebenarnya menjaga beliau tanpa bantuan bini bini ku..  tambahan pula die aktif xhenggat donia... penat nk melayan die... tp xpe..masa ni la aku bole merasa kesukaran ibu nk membesarkan anak diwaktu bapa sedang berkerja... skrang baru aku paham..camni rasenye...

Berbalik pada tajuk diatas, cukup ke kasih sayang ?... mai aku cite sikit pasal lingkah laku anak aku sepanjang 3 hari bini aku berkursus, dengan kata lain, 3 hari anak aku xjumpe mak dia...

#Kurang Ceria
erm..memang tidak dinafikan, anak aku macam kurang ceria pada hari tu... aku pon xtau kenapa..mungkin die teringat kat mak dia kot.. contohnya aku rasa die kurang gelak2 pada hari tu..

#Macam mencari-cari
Anak aku macam mencari-cari seseorang. contoh nya, masa dia main2 kat dalam bilik, kejap2 die g kat pintu bilik, pastu tengok2 kat luar dan  bilik sebelah, seolah-olah mencari seseorang.

#Kurang Bergurau
Pada kebiasaannya, dia selalu bergurau gelak2 dengan mak dia sebelum tido. tapi dalam 3 hari ni, dia agak kurang bergurau, salu main sorang2...then suke g kat tepi meja mekap mak dia.. pastu macam duduk main-main kat situ... aku pon xpaham..

#Bangun Malam, Merenggek
erk..ni yang paling xtahan... bab bangun malam.. sebelum ni xpernah plak die bangun malam... bangun pastu macam ngigau, nangis2... so bangun la aku tengah2 malam wat susu, padahal sebelum tido dah 3 botol die isap susu...erk..

#Lastly, AKU XCUKUP TIDO
haaa...ni dia pelengkap kepada sume ni... aku mmg xcukup tido... kejap2 aku terjaga sebab die merenggek...aiyak...

** so kepada ibubapa diluar sana, hargailah pasangan anda dan juga anak anda. berikan kasih sayang yang secukupnya kepada anak anda. begitu juga kepada isteri anda, hargailah dia, tengok aku ni, bini dah xde kat umah..dah terasa dah kesusahan walopon hanya sekejap.. hargailah pengorbanan isteri anda.

itu saja dari saya...sekian...