Sunday, November 6, 2011

Kempen Bersih di Hari Raya

Tags

Selamat hari raya Aidiladha kepada sumer umat islam di malaysia..juga kepada sape2 yang membaca blog saye ini...Peringatan seperti biasa...jika anda tidak suka membaca hasil penulisan saya...sile jangan baca...kerana hasil tulisan saya tidak sehebat penulisan anda..sekian...harap maklum...

Tajuk di atas tiada kena mengena dengan kempen perhimpunan bersih ataupun apa jua jenis perhimpunan. Kempen bersih di atas adalah bermaksud kempen membersihkan rumah saya... sempena hari raya ni...dari tengah hari tadi tak ada bende nk buat, bosan yang amat sangat...ini merupakan hari raya aidiladha yang paling bosan...xtau nk buat ape...so, dah xde kije sangat...dan demi mengisi masa terluang..saya telah memulakan kempen membersihkan rumah....rumah saya dah bersih...rumah anda bagaimana?...


seperti yang saya cakapkan sebelum ini, keadaan rumput di depan rumah saya sungguh dasyat...ini kerana sudah hampir 4 bulan saya tidak memotong rumput itu...ari tu org potong rumput ckp nk datang...tp xdatang gak...cets..mungkin die sudah pindah kot...so rajah di atas menunjukkan keadaan sebelum rumput rumput dibersihkan...kat tenpat rumput xde tu...sebab saye dah cabut gune tangan separuh...calar balar tangan saya..


Rajah di atas ini pula menunjukkan beberapa orang pelakon yang menjayakan kempen ini...anak saya pon turut serta menjayakan kempen bersih ini...walopon die hanya duduk dalam walker...tapi die memberikan kerjasama kepada saya...die tak nangis pon dah cukup bagos...kalo die nangis..langsung xleh wat kije le jawapan nye...


ini pula rajah keadaan semak samun aka belukar kot yang berada di belakang rumah...agak tinggi lampai mengalahkan model semak samun itu...time ni dah penat gile dah...saya bersihkan ala kadar je...kasik xnampak cam hutan belantara sudah...kang orang ingat saya ade bela gajah plak...

itu sahaja untuk hari ini...tangan saya sudah menggelupas dengan teruk akibat saya terlalu rajin membersihkan rumah saya...yela...hampir 3jam saya dok cangkul tanah2 tu...kasik buang rumput...opkos la tangan menggelupas...tapi xpe...asal rumah saya bersih suda...

jadi kepada anda2 diluar sane..bersihkan rumah anda...hapuskan nyamuk aedes...cegah denggi..sekian...timaseh..