Saturday, November 5, 2011

tahun ke3 beraya di perantauan

Tags


well...sekali lagi...jika anda tidak suka post saya...sile jangan baca..hasil penulisan saya tidak sehebat penulisan anda..kepada yang berkenaan...sile amik perhatian..

Semalam...balik kije....aku pon diskas2 le dengan bini aku cane..nk balik raya kat kampong ke x...diskas punya diskas...keputusannya xbalik....yele...mmg agak sudah lewat untuk balik...cuti pon kejap jek...so tahun ni beraya le aku 3 beranak kat johor ni...cane le beraya kat sini tahun ni...

Mengimbau sejarah2 lepas....masuk tahun ni...dah 3 kali aku xbalik raya haji kat kampong...sebab nye pon same...sebab cuti kejap...pastu kije pon banyak..kalo raya aidilfitri...kompem aku balik walopon cuti kejap...ni raya haji...xpela...lg pon sanak sedare ramai xbalik...

Tahun 2008, aku beraya kat melaka...yela..masa tu tengah praktikal...cuti pon sehari jek..so xbalik le masa tu...then tahun 2009 aku balik...sebab masa tu kije kat pahang....then tahun 2010...aku kije kat melaka balik...so xdpt nk balik...and tahun ni 2011...pon same...xbalik gak...xpela...aku g lepak2 umah akak ipar aku le...tapi siyesli...mmg terasa nak balik...adik aku plak siap ckp mak aku wat ketupat....nasik dagang...dan itu membuatkan aku tensen mendengarnye...tapi xpela...lain tahun aku balik...

so...esok hari raya aidiladha..kepada semua umat islam di malesia...selamat menyambut hari raya aidiladha...jadikan raya pada tahun ini lebih bermakna..dan kepada mak ayah kat kampong...adik beradik...sedare mara....selamat hari raya...

eh jap..lupe plak..td g maidin anjung nusajaya, g beli barang2 tuk esok..beli ayam...beli daging..barang2 dapur skit...tp xtau nk masak ape esok...hihihi...kalo xde pape plan esok...pas semayang raye...aku nk bersihkan halaman umah...dah macam hutan belantara jek kat belakang umah tu...yele...sahut seruan kerajaan..hapuskan aedes...

itu saje untuk petang ni...sekian...