Thursday, December 8, 2011

40 Minggu Nan Indah, Week 1

Tags

Hye guys,
Hihiihi, anak aku dah berumur 10 bulan lebih dah sekarang, tapi aku baru nak up entri pasal bini aku mengandung dulu..ahahaha...tapi xpela...aku nak tulis gak, dulik ape aku. dulu aku xdapat nk update sebab kekangan masa, kekangan tenet, dulu umah aku xde tenet, so xdapat la aku nk update cerita ceriti sedemikian rupa. Tak kan la aku nk update kat skola, dulu aku main tenet masa dalam lab skola je,tapi kalau nk update blog tu memang xsempat la, men fesbuk pon kejap2 je..

Nah, sekarang aku update la serba sedikit tentang perkara yang dah lama berlaku dulu. ok, aku kawin pada bulan 3/2010, erk, 18/3/2010 seingat aku, masa tu aku masih kije kat melaka jadi GSTT kat skola Tun Mutahir nung di Batu Berendam sana. So masa tu bini aku masih lagi praktikum kat skola padang temu, melaka gak. eh jap, aku lupe la nk up entri pasal kawin, adeh, xpe2..nanti ada masa aku update. sekarang ni aku ade mood nk update pasal 40 minggu nan indah, haaa, tajuk pon dah bes kan, 40 minggu nan indah ni adalah berkaitan dengan 40 minggu bini aku mengandungkan anak sulong aku.

So, masa aku mula2 kawin tu, bulan 3, mase tu kan bini aku masih praktikum DPLI, so kitorang pon terpaksa la melakukan aktiviti perancangan keluarga, korang paham2 jela kan. yela, xkan la nk suh mengandung masa praktikum plak, aku xnak la menyusahkan dia, so kitorang pon amik la keputusan untuk melaksanakan perancangan keluarga ditahap optimum sebab takot bini aku ngandung masa tu.
then, masuk bulan 5, bini aku pon abis la praktikum, kitorang pon deside la, xperlu wat perancangan keluarga lagi, ngandung pon xpe, sebab bini aku dok umah jela masa tu menunggu posting. dan Alhamdulillah, seingat aku, minggu ketiga bulan 5, bini macam demam2, then masa tu dia pon xdatang bulan. kitorang pon g la kat klinik, kunun2 amik ubat demam, then tanye la doktor tang tu tang ni. Doktor tu cakap, kalau dah lewat datang bulan seminggu, ada kemungkinan mengandung, but kena la tunggu seminggu lagi baru boleh cek. so aku pon menunggu la dengan penuh kesabaran dihati.

haaa, masuk 2 minggu dah, rasa nk g klinik tu, tapi tah le. pikir sane sini, then aku pon g la farmasi, beli pregnancy test, sekali cek kauu...amik...2 line kuar, yeah. Syukur Alhamdulillah, bini aku mengandung, betapa aku gembira xleh nk cakap camne masa tu. Rasa nk je pergi beli barang baby masa tu..ahahaha...Then pastu opkos la call mak bapak kat kampung memberikan perkhabaran gembira buat mereka, sungguh gembira nampaknye mereka walopon cucu aku rasa masing2 keluarga dah ada 4,5 orang kot, hihihi...
so...berakhir la hari tu, ni masuk keesokkan harinya, aku g sekolah, aku bgtau sume kawan2 kat skola yang aku akan jadi bapak, ko tengok, betapa gembiranya aku masa tu, yela, insan baru nk bergelar bapak katakan. ucapan tahniah bertubi2 dilafazkan oleh kawan2, (stailo x ayat aku)..huhuhu...so aktiviti kat sekolah hari tu berakhir dengan baik..balik skola kol 6.45 petang, haa..aku ngaja sesi petang, so balik agak lambat okey.

Dengan ini, berakhir lah episod 1 bagi tajuk entri ini. satu permulaan yang amat baik dan menggembirakan semua pihak dek kerana berita gembira itu. Syabas kepada diriku. Dengan ini, sekian saja dari saya.